Maybelline Color Show - 108 Golden Sand

Mmm, guld på naglarna idag. 
 
Idag bjuder jobbet på julbord på Åhaga i Borås. Jag har köpt en svart klänning och lite accessoarer i guld. Givetvis måste ju färgen på naglarna matcha! Så igår lackade jag för första gången med Color Show från Maybelline. Jag försökte spilla så lite som möjligt för jag såg att den innehöll små små glitter och jag orkar inte ha glitter runt om och i nagelbanden för det gör sej inte snyggt på bilderna. 
 
Det gick väldigt bra. Jag slarvade väl lite på högerhanden, det är ju ändå inte fotohanden. Men den var otroligt lätt att lacka med. Jag fattade dock inte det där med 60 seconds som det står på för den kändes fortfarande lite mjuk efter 10 minuter? 
 
Jag slängde på tre lager för den var ändå ganska genomskinlig. Inte skir, absolut inte, det är bara en ljus färg och det brukar ju tendera till see-through.
 
Penseln var bra och lätthanterlig. Det tenderade till att bli lite ränder i så jag fick verkligen dra sista penseldraget noggrant. Annars väldigt nöjd med detta lack.
 
Och av någon anledning fick jag.. just det! Bubblor! Haha.. Jag misstänker att det var för att jag hade tre lager och att det kanske inte hann torka ordentligt. Jag använde en bra bas och jag skakade inte flaskan. Ja ja, finns inget att göra åt. Hoppas ni kan se förbi det och njuta av färgen istället. 

Kommentera här: